Nieuwe technologieën maken het voor bedrijven, marketeers en adverteerders steeds eenvoudiger om hun doelgroep te bereiken. Eén veel gebruikte nieuwe technologie is die van LED-schermen. Die komen steeds vaker in beeld bij de ‘afnemer’. Waarom? Simpel: LED-schermen zorgen voor een opvallende weergave die vrij gemakkelijk de aandacht van de mensen trekt en vasthoudt. Een LED-scherm is daarmee in te zetten voor uiteenlopende promotionele en andere doeleinden en op diverse plaatsen. In dit artikel kom je meer te weten over de toepassingsmogelijkheden van LED-schermen.
Er zijn diverse soorten LED-schermen die voor verschillende doeleinden zijn in te zetten. LED-schermen bieden voor het creëren van een effectieve buitenreclame een aantal grote voordelen. Maar welke opties zijn er en waarom kies je voor welke optie?
de meest populaire type outdoor LED-toepassing is een Zuil LED-scherm. Deze wordt voornamelijk gebruikt voor advertenties. De staande pijler met LED-display bestaat uit drie delen – de kolommen gemaakt van staal, een basisconstructie en LED-display.
Een ander populair type LED-scherm is het Wand LED-scherm; die wordt voornamelijk aan de muur gemonteerd. Het is een goedkopere optie dan de Zuil LED-display en is verkrijgbaar voor zowel binnen als voor buiten.
Gebogen LED-schermen (de zogenaamde Curved LED- Displays) winnen de laatste tijd aan populariteit vanwege de perfecte pasvorm met de wanden van een gebouw. Maar ook vanwege de geweldige kijkervaring. Dat trekt meer de aandacht van het publiek, omdat het een betere dekking vanuit diverse richtingen biedt.
In een aantal gevallen wil een adverteerder – letterlijk – een nog bredere dekking voor zijn LED-advertenties. Dit betekent dat het scherm een groter gebied moeten kunnen aanspreken voor het weergeven van de advertentie om zo de beelden en video’s goed te kunnen laten zien aan het publiek.
Dubbelzijdige LED-schermen (de zogenaamde Dual Side LED-displays) hebben een beeldweergave aan beide zijden van het scherm. Dit type is populair in bijvoorbeeld straten waarbij het passerend verkeer van beide kanten de advertenties op het scherm kan zien.
Wil je het beste LED-scherm voor jouw situatie? Gebruik dan de volgende handvatten die jou kunnen helpen bij het kiezen van de LED-toepassing die het beste past bij jouw behoeften. Bij het bepalen van de juiste keuze voor jouw specifieke toepassing, moet je eerst weten of het een scherm voor buiten of voor binnen moet zijn. Die twee hebben namelijk uiteenlopende eisen.
Daarna zou je moeten nadenken over de aspecten zoals:
Hoge helderheid en contrast: zoek voor het juiste LED-scherm altijd naar een scherm met een hoge helderheid en contrast. Zonder dat zullen de visuals niet zo aantrekkelijk overkomen. Een goede contrast- en helderheidsverhouding zorgt voor een levendige beeldkwaliteit. Dit biedt niet alleen een hoogwaardige visuele ervaring aan het publiek, maar het zal ook hun aandacht beter trekken en langer vasthouden.
Groothoekbeeld: houd bij de aanschaf van een LED-scherm ook rekening met de kijkhoek. Die bepaalt in hoge mate het effect van jouw advertenties of campagne. Kies je een grote kijkhoek, dan zal dat helpen om de aandacht van een grotere doelgroep te trekken; alleen al door een – letterlijk – beter beeld.
Natuurlijk wil je graag weten wat zo’n scherm kost en wat het rendement eruit is. Dat is nog niet zo eenvoudig. De kosten van een LED-scherm kunnen per type verschillen en er spelen veel factoren mee. In doorsnee bepaalt vooral het oppervlakte van het scherm de hoogte van de prijs. Voor LED-schermen kan de prijs variëren van €5.000,- tot €90.000,- of nog hoger. Het hangt helemaal af van de schermgrootte, de resolutie en het type LED-scherm waarvoor je kiest wat de uiteindelijke prijs wordt. En die keuze wordt dan weer vooral bepaald door het doel dat je nastreeft met het scherm.
Grootte van het scherm: een ander belangrijk aspect dat mede bepalend is voor de keuze van een scherm, is de grootte van het LED-scherm. Er zijn verschillende maten beschikbaar, ook voor de grootste categorie schermen. De afmeting van de ruimte waarin het scherm wordt geplaatst en de boodschap die je wilt overbrengen bepalen welke maat van het scherm het meest effectief is. Let daarop bij het bepalen van de juiste maat van een LED-scherm.
Ga het gesprek aan met onze specialisten en ontdek of LED ook voor jou van toegevoegde waarde kan zijn. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.
Verder lezen over LED? Download het artikel “LED-schermen: alles wat je erover wilt weten” via het contactformulier hiernaast.