Digitale dossiervorming
Stap in een geordende digitale wereld en ga de informatiechaos uit de weg met digitale dossiervorming. Laat PCI je verder helpen en werk slim, efficiënt en veilig in jouw werkprocessen.
Voor advocatenkantoren en andere juridische dienstverleners zijn zaken de kern van hun werk. In deze sector is samenwerking en goede beveiliging essentieel. Advocaten werken nauw samen met hun secretaresse. Waar de focus bij secretaresses eerst lag bij het zelf uitwerken van de documenten, is dat nu juist verschoven naar het zorgen voor een goede opmaak en verzending. En dat maakt dat het belang van digitale dossiervorming belangrijker is dan ooit om zo alle informatie efficiënt en veilig te blijven gebruiken.
Bij digitale dossiervorming gaat het om het organiseren, opslaan, beheren en toegankelijk maken van documenten en informatie in digitale vorm. Het vervangt traditionele papieren door efficiënte digitale systemen, waardoor informatie gemakkelijker te doorzoeken, delen en beveiligen is. Benieuwd wat het voor voordelen biedt voor jouw organisatie?
Er zijn verschillende voordelen aan het overgaan op digitale dossiervorming. Zo stroomlijnt het de informatiebeheer en geeft het sneller toegang tot belangrijke informatie. Dit leidt ook tot fijnere samenwerkingen en een veilige manier om belangrijke gegevens te beheren en te delen. Niet alleen bespaart dit tijd, maar zorgt het ook voor een vermindering in kosten.
Voor ons is en blijft de gebruiker het allerbelangrijkste. Alle functies kunnen zonder moeite gebruikersspecifiek worden ingesteld. Een eigen zoekscherm, zelf in te stellen abonnementen op nieuwe of gewijzigde documenten of een mappenstructuur naar eigen inzicht.
Door selecties in “Mijn Zaken” geven wij de gebruikers precies de gereedschap die nodig is om sneller en efficiënter te werken. Ook je cliënten kunnen bewaakt toegang krijgen tot jouw digitale dossier voor het uploaden en bekijken van de voor hen toegankelijke documenten. Wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw organisatie?
Wil jij jouw juridische zaken digitaal optimaliseren? Dat kan met onze digitale dossiervorming oplossing – waarmee jij je documentatie stroomlijnt, zorgt voor veilig gegevensbeheer en snel en eenvoudig toegang hebt tot belangrijke informatie. Klaar voor de stap richting toekomstbestendig werken met jouw juridische zaken en de dienstverlening aan cliënten verbeteren? Onze experts denken graag mee met jouw digitale dossiervorming.
Daarnaast worden cliënten steeds mondiger en blijven graag van dag tot dag op de hoogte van het verloop van hun zaak en geven wijzigingen op voorgestelde stukken steeds vaker digitaal door. Snelle afhandeling van zaken is een absoluut pluspunt. De kosten voor de cliënt blijven beperkt. Met inachtneming van de beveiligingseisen voor documenten kunnen alle betrokken partijen nu met elkaar samenwerken en heeft iedereen direct de laatste versie van de stukken tot zijn beschikking.
Standaard Office integratie en slepen van e-mails, met of zonder bijlagen, direct in het Digitale Dossier zorgen voor grote efficiency. Interne e-mails met grote bijlagen, zijn niet meer nodig.
Wij maken gebruik van relatie- en zaakinformatie uit deze systemen om te komen tot standaardisatie en kwaliteitsverbetering door onder andere overerving en automatische aanpassing bij het wijzigen van relatiegegevens.
Benieuwd hoe we dit kunnen realiseren voor jouw organisatie? Of wil je weten hoe we nog meer werk kunnen digitaliseren binnen je organisatie, bijvoorbeeld digitale factuurverwerking, contractbeheer software of M-files?
Ben je op zoek naar de optimale werkomgeving voor jouw organisatie? PCI is jouw strategische IT-partner die niet alleen IT-vraagstukken aanpakt, maar ook oplossingen biedt voor audiovisuele (AV), print– en IT-uitdagingen, waardoor wij een allesomvattende partner zijn voor de ideale werkomgeving. Ontdek hoe wij maatwerkoplossingen kunnen bieden die perfect aansluiten bij jouw behoeften en vraag vandaag nog vrijblijvend advies aan. Ons deskundige team staat klaar om je te begeleiden.
Vul ons contactformulier in, dan nemen wij snel contact met je op om je zo optimaal van dienst te zijn.
Wil je een vraag stellen, offerte aanvragen of een afspraak maken met één van onze specialisten? Vul dan het formulier in op deze pagina en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.
Wil je meer informatie of heb je een vraag? Neem contact met mij op en ik help je graag verder.
Download onze gratis whitepaper over Print- en Documentstromen voor waardevolle inzichten. Laat je gegevens achter en ontvang de whitepaper.
Digitale dossiervorming is het proces van organiseren, opslaan, beheren en toegankelijk maken van documenten en informatie in een elektronisch formaat.
Je beheert dossiers digitaal door gebruik te maken van software die je in staat stelt om documenten te ordenen, metadata toe te wijzen, zoekfunctionaliteiten te gebruiken, en integraties met andere systemen zoals e-mail en billing software toe te passen.
Het is belangrijk omdat het de efficiëntie verhoogt, de toegang tot en het delen van informatie versnelt, de samenwerking verbetert en helpt bij het veilig beheren van belangrijke gegevens.
Digitale dossiervorming vervangt de noodzaak voor fysiek papierwerk door alles elektronisch te beheren, wat zorgt voor snellere toegang, betere zoekmogelijkheden, en gemakkelijker delen en beveiligen van informatie.
Je zorgt voor beveiliging en privacy door goede beveiligingspraktijken toe te passen, zoals encryptie, toegangscontroles, regelmatige beveiligingsaudits, en door te voldoen aan relevante wet- en regelgeving.