Van de grasmat op de Super Bowl en de trainingsvelden van de PSV Academie tot aan de achtertuinen van particulieren. Het Nijverdalse TenCate Grass realiseert wereldwijd de beste sport-, spel- en recreatiebeleving op een kunstgrassysteem. Het doel: sport en fun mogelijk maken, onafhankelijk van het klimaat of de beschikbare ruimte. Innovatie is in deze organisatie aan de orde van de dag met als centrale thema’s recycling en sociale verantwoordelijkheid. Ook wordt er hard gewerkt aan het versterken van de mondiale positie. Met ambities van deze omvang is één ding essentieel: de interne communicatie moet flawless verlopen. En daar komt Jeroen Jansen, Manager Security en IT Services, in beeld, met in zijn kielzog de IT-experts van PCI.
Jeroen Jansen is verantwoordelijk voor de security en IT-dienstverlening van de TenCate Grass Holding. Daar vallen op dit moment zo’n dertig vestigingen onder en dat aantal is groeiende. ‘Ik bevind me in een complexe, interessante en dynamische omgeving en de geografische spreiding zorgt ervoor dat mijn werk altijd uitdagend is. We werken hier bovendien met de meest moderne technieken en ontwikkelen en verbeteren ons continu. Dat moet ook wel, want in zes jaar tijd is onze omzet twee keer verdubbeld. De focus op onze afdeling ligt daarom vooral op het automatiseren van processen. Wanneer wij een bedrijf acquireren, gaan we op locatie bekijken hoe hun IT-landschap eruit ziet en wat er nodig is om dit in lijn te krijgen met de TenCate Grass-manier van werken. Bij dit ICT-onboardingsproces werken we nauw samen met PCI. Afhankelijk van de omvang en complexiteit, nemen we soms ook een IT-specialist van PCI mee naar een nieuwe locatie.’
‘De talen, de afstand, de lokale systemen die soms niet gestandaardiseerd zijn: het in goede banen leiden van de migratie naar het TenCate Grass-systeem is best een uitdaging. Is die klus geklaard, dan dragen we beheer & control over aan PCI. Zij handelen in principe wereldwijd alle eerste- tweede- en derdelijnsvragen af, met uitzondering van Nieuw-Zeeland en Australië. Eindgebruikers nemen dus rechtstreeks contact op met de servicedesk van PCI. Sommige grote locaties die een eigen IT-afdeling hebben, schakelen vooral met PCI om tweede- en derdelijns incidenten op te volgen. Het tijdverschil is niet altijd ideaal, maar bij noodgevallen springt de 24/7 servicedienstverlening van PCI erin. De rest is planbaar en wordt direct weggezet voor afhandeling binnen 24 uur.’
‘Om je een idee te geven van de omvang: we hebben het over 600 tickets per maand. Dus dat ontlast ons enorm. Maandelijks zit ik met de Service Level Manager van PCI en onze accountmanager om tafel om lopende zaken te bespreken en te kijken waar we de samenwerking kunnen optimaliseren. Wat zijn ontwikkelingen aan beide kanten en kunnen we elkaar nog helpen? Dat verloopt allemaal heel plezierig. Het is niet voor niets dat we PCI opnieuw voor drie jaar aan ons hebben verbonden. De samenwerking met PCI geeft ons de mogelijkheid om te kunnen blijven groeien. Zij ontzorgen ons op het gebied van het dagelijkse reilen en zeilen zodat wij bezig kunnen met alle andere activiteiten om de organisatie verder te laten groeien. Dat geeft rust en zekerheid.’
Wil je een vraag stellen, offerte aanvragen of een afspraak maken met één van onze specialisten? Vul dan het formulier in op deze pagina en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.
Wil je meer informatie of heb je een vraag? Neem contact met mij op en ik help je graag verder.