Kaemingk is een internationaal opererende organisatie die handelt in decoratieartikelen. In de beginjaren draaide de groothandel vooral om het kerstseizoen. Niet veel later werd daar het voorjaar aan toegevoegd en momenteel werkt Kaemingk aan een jaarrond assortiment. Dat assortiment vindt z’n weg naar tal van tuincentra en bouwmarkten, verspreid over de hele wereld. De voorraad bevindt zich in zeven panden in het Achterhoekse Aalten. Daar zijn 250 van de in totaal 500 werknemers continu aan het werk met barcodes ten behoeve van inkoop en verkoop. Onnodig te zeggen dat een soepel draaiend IT-systeem essentieel is voor deze wereldspeler.

Vernieuwing van de infrastructuur

In de afgelopen periode vernieuwde Kaemingk de hele IT-infrastructuur. Dat was hard nodig. Supportcontracten liepen af en de hardware was verouderd én zat overvol. Dat had tot gevolg dat applicaties minder snel werkten. Ook konden de twee serverruimtes van Kaemingk elkaar niet meer goed vervangen bij een eventuele storing. Bart Egberts, Sr. Manager infrastructuur bij Kaemingk: ‘In de afgelopen dertien jaar hebben we op ICT-vlak allerlei applicaties en hardware bijgekocht om de groei van Kaemingk te faciliteren. Maar dat sloot niet allemaal perfect op elkaar aan wat het lastig maakte voor onze IT-beheerders om te managen. Na een gedegen inventarisatie kozen we PCI IT Solutions om ons in het vernieuwingstraject te begeleiden.’

Uitdagingen rondom het nieuwe warehousemanagement

Voordat de vernieuwing van de infrastructuur gerealiseerd was, stapte Kaemingk over op een nieuw warehousemanagementsysteem (WMS) van JD Edwards. Bart: ‘Tijdens de opstart van het WMS liepen we tegen verschillende problemen aan omdat we toen nog met de oude infrastructuur werkten. Gelukkig toonde PCI zich gelijk een goede partner en stelde zich flexibel op. Ze hebben toen letterlijk dag en nacht doorgewerkt om de livegang van de nieuwe infrastructuur naar voren te halen zodat ook het WMS goed geïmplementeerd kon worden.’

Alles naar wens?

‘De beheerslast van de infrastructuur is daarna fors afgenomen. Voor de gebruikers is er – heel prettig – weinig veranderd. Het systeem is namelijk hetzelfde gebleven, alleen de onderliggende structuur is gemoderniseerd. Daarentegen is de verbeterde performance van de applicaties wel goed merkbaar. Wij en PCI hebben wel veel moeten doen om daar te komen. Zo hebben we het disaster recoveryplan meerdere keren getest voordat het werkte zoals we wensten bij calamiteiten. Nu hebben we een nieuwe ICT infrastructuur met state of the art-oplossingen van HPE en PCI en zijn daar erg tevreden over.’

Een tevreden klant dus

‘PCI liet direct een goede indruk achter. We zaten vanaf dag één aan tafel met degenen die er verstand van hebben: Jan Swaters (business unit director PCI IT Solutions) en Bart Brevink (Technical Field Service Manager PCI IT Solutions). Zij dachten heel goed mee en er heerst een prettige, open cultuur met een fijne mentaliteit. Bart Brevink mailt ons soms bijvoorbeeld ‘s avonds nog als hij iets tegenkomt waar wij wat aan kunnen hebben. Door de groeiende complexiteit van de omgeving is het erg prettig om een partner aan boord te hebben die ons preventief informeert als er aandachtspunten zijn. Ook de technische specialisten van PCI die hier over de vloer komen zijn kundig en heel bereikbaar. Dat werkt ontzettend prettig en past goed bij ons.’

Customer Service

Waar kan ik je mee helpen?

Customer Service Klantenservice

Meer vragen?

Wil je een vraag stellen, offerte aanvragen of een afspraak maken met één van onze specialisten? Vul dan het formulier in op deze pagina en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

"*" geeft vereiste velden aan

Inschrijfformulier nieuwsbrief PCI

Ik ben geïnteresseerd in*

"*" geeft vereiste velden aan

Hoe laat wilt u gebeld worden?
U kunt meerdere tijdslots aangeven.

Contact opnemen
Voorwaarden*
Op de hoogte